Mielőtt ezt elmondanám, hallottam egy autós sztorit. Az autó meghibásodott, a tulaj elvitte a szakszervízbe. Bevizsgálták, és kapásból kapott egy milliós árajánlatot. Mivel éppen nem volt rá ennyi pénze, elköszönt és elment. Próbaképp felkeresett egy autószerelő vállalkozót. Az is átnézte, majd megtalálta, hogy az ülés alatt futó csatlakozó szétcsúszott.  Megjavította, kért érte 30 ezer forintot. Az autó köszöni, azóta is jól van. Akkor rátérek a laptopomra. Két és fél éve megleptem magam vele, többen helyeselték a válsztásomat. Előtte egy notebookom volt, már kissé öregecske, régi szoftverrel, így gondoltam ideje váltani. A garanciális idő alatt szépen működött, egyszer volt valami szoftver-baja. Mivel mindenképp újra akarták telepíteni a gépet addig nézegettem, amíg megtaláltam a hiba forrását, teljesen laikusként, kiiktattam a hibát és azóta is rendben van. Ámde letelt a két év. Először a tápegység halt be, hát vettem egy újat. Utána az USB csatlakozóban sorra behaltak az egerek. A monitor zsanérja egyik oldalon elrepedt, pedig nem szoktam gyötörni. Kezdtek csavarok kipotyogni az aljából. Azután már nem töltött a gép, csak ha egy nagy fémcsipesszel összefogtam a házat a  töltő csatlakozójánál. Utána már akkor sem. Ekkor föladtam, elvittem egy szervízbe. Megnézték és nem vállalták, mert gyárilag beszakadtak a csavarok, és a ház is repedt. Na akkor irány a szakszervíz. Mondták bevizsgálják - ezért persze fizetni kell -, majd küldenek árajánlatot. Meg is érkezett, aggódva nyitottam meg, mint kiderült jogosan. A javítás ára majdnem a gép új ára volt! Na ettől kicsit ideges lettem. Új gépet most nem tudok venni, és egyáltalán, ez nem egy öreg, lestrapált gép! A párom elhozta a szakszervízból, kipengette érte az 5000+áfa bevizsgálási díjat. Hazafelé gondolt egyet, elvitte egy ismerőséhez, akinek van egy kis vállalkozása. Kulcsot másol, kést élez - valamiből élni kell, de ezek mellett számítógép javítást is vállal. Otthagyta nála a gépet. Kiderült a tápegység megint behalt, de mivel még garanciáis volt ezt gyorsan kicserélték. Utána nekiállt a gépnek, újra csavarozta, megragasztgatta, a zsanérokat megerősítette. És lőn, a gép működik, töredék árért. Igaz az alja repedt a DVD alatt, de a ragasztásnak hála használható. Lehet mégsem thinpadot kellett volna vennem, mert annyira thin??? Az a legszomorúbb, hogy a gyártó cég most az első helyen áll a többiekkel szemben, itt a legkevesebb meghibásodás 2 éven belül. Igen, ez a Lenovo. Kínai cég. De ez egyáltalán nem tud vigasztalni, meddig tart ki vajon a gépem? Itt is arra törekszenek minél gyakrabban cseréld le? Ez azért komoly anyagi teher. Mindenesetre a címben feltett kérdésre válaszolva: egy jó szaki sokkal inkább, mint a szakszervíz...